Hvordan finne årets turkasser:

Kjerkhøla

Start ved Arstadforsen og gå opp lia langs nakken. En annen mulighet er å starte ved skogsveien som går opp Tverrlia like øst for Sørforsen.   Følg oransje merking.

Tid: Beregn 2-2,5 timer t/r og nyt turen! Passe bratt terreng. GOD TUR!

Hestskarvatnet, Kjør inn på sykehjemsveien, til øverst i boligfeltet i Holmen. Parkèr på anvist plass.

Derfra fortsetter du skogsveien opp Kvæl-lia, følg oransje merking forbi Kobbåvatnet. Merket sti fortsetter opp mot Holmvatnet og videre nordover mot Hestskaret.

Tid: ca.3 - 4 timer i passe bratt terreng, en vei. GOD TUR!

Sølvskattstien, ta utgangspunkt fra parkeringsplass på Stien, Arstad.  Kryss veien og følg oransje merker.  GOD TUR!

Mulhammaren,  kjør til veis ende på Soløya og parkèr på anvist sted.  Følg oransje merker. Tilrettelagt kasse først, øvrige fortsetter til kasse 2. GOD TUR!

Gapahukene, Arstaddalen. Kjør til Myra (første avkjørsel til venstre etter avkjøring til Pitesamisk senter).  Parkèr på anvist plass, følg oransje merker. Tilrettelagt kasse ved Sørforsen. Øvrige går videre til gapahuken! GOD TUR!

Hammarn på Savjord,  parkèr ved stavkirka.  Følg oransje merking til venstre langs åkerkanten og videre opp lia.  Det er en markert og god sti hele veien (den deler seg etter et par minutters gange, ta til høyre) Det tar ca. 30-40 minutter opp til utkikkspunktet ved bua til Magne Stensland der kassen henger.

GOD TUR!  LAST NED KART (pdf)