I helgen 5-6 september ble det tradisjonsrike Beiarnstevne i skyting avholdt for 48 gang. Det viser seg at det har vært deltagere på stevnet som har vært syk med koronaviruset (covid-19). Smitteoppsporing er gjennomført i den kommunen der de syke bor, og nærkontakter har fått beskjed og er i karantene. Syke er isolert.

Smittevernreglene ble overholdt under Beiarstevnet, og regelverket for idrettsarrangement ble fulgt. Risikoen for at noen skulle bli smittet under arrangementet anses derfor som svært liten.

Likevel går Beiarn kommune og Beiarn skytterlag bredt ut med informasjon til de som har vært på arenaen. Hvis du var på arenaen i helgen ber vi deg være ekstra oppmerksom på symptomer på luftveisinfeksjon, og at du har lav terskel for å testes for koronaviruset (covid-19)